Рускій мір! Хочеш Синоду?

Дмитро Вовнянко

Хотілося б нагадати громадянину Росії, такому собі Кирилу Гундяєву і його палким фанатам в Україні, деякі деталі ніжно любимого ними Рускава міра.

Після смерті у 1700 р. патріарха Адріана, національний герой Росії і перший її імператор Петро І не дав згоди на обрання нового патріарха, натомість впровадив Монастирський приказ, місце якого у 1721 р. зайняв Святіший синод. Відтоді духовна влада була вилучена з рук самих служителів культа прото-РПЦ і передана в руки цивільних осіб – обер-прокурора, а через нього – самого імператора.

Ще дальше пішли “птєнци гнєзда Пєтрова” – Меншиков, Толстой, Апраксін, Головкін, Ягужинський, тощо, реформаторський хист яких просяяв в період царювання законної дружини імператора Петра І, Катерини І (екс-швецької підданої Марти Скавронської).

За ініціативою “птєнцов гнєзда Пєтрова” Синод був розділений на два департаменти. Перший складався виключно зі служителів культу і мусив займатися зміцненням та розповсюдженням православія, боротьбою з сектами та розколом, хрещенням язичників (фіно-угрів) та іншими співами з кадилами та свічками. До другого входили виключно особи цивільні, призначенні владою, і займалися вони повноправним керуванням вотчинами, що належали монастирям та єпархіям, виконували в них судові функції і, головне – збирали з них податки. Таким чином служителі культу стали по факту працівниками на зарплаті в державній установі – Православній церкві.

Звісно я утрирую, по суті все було не так категорично, але формально встановлювалася саме така форма співіснування між культом і державою.

І що характерно! Небеса не розверзлися. Сарана не набігла. Вершники апокаліпсису – не прискакали. Навпаки, згідно офіційній російській історії, ті часи були періодом розквіту і зміцнення Росії.

То дуже хотілося б дізнатися думки фанів громадянина Росії Кирила Гундяєва. Вони не будуть проти, якщо раптом наш Петро Олексійович встановить той самий лад, який встановив їхній Петро Олексійович і його товариші?

Чи може фанати Кирила Гундяєва і Рускава міра не вважають їхнього Петра Олексійовича великим реформатором і (який жах!) не згодні з офіційною російською історією?

Share